Eten bij aankomst - Reisverslag uit Logroño, Spanje van logronozernike2017 - WaarBenJij.nu Eten bij aankomst - Reisverslag uit Logroño, Spanje van logronozernike2017 - WaarBenJij.nu

Eten bij aankomst

Door: Annelie

19 Oktober 2017 | Spanje, Logroño

Op zondag middag om 3 uur kwamen we aan in het Spaanse plaatsje Logroño. Voor Spanjaarden betekent dat dat het tijd is om te lunchen! Nadat we de bus zijn uitgekomen en hebben kennisgemaakt met onze uitwisselingen gaan we opweg naar huis om te middageten. We eten een uitgebreide lunch: tapas. Er is soep, brood, vlees, verschillende soorten pepers, inktvis en nog veel meer verschillende tapas. Nadat we helemaal zijn vol gepropt door de Spaanse familie komt er ook nog een toetje! Het is een groot brood bedekt met een soort glazuurlaag en er zijn walnoten en rozijnen in verwerkt. Het is echt heel veel en ook ontzettend lekker allemaal. S'avonds gaan we met alle uitwisselingen samen een hapje eten in de stad, de Spanjaarden hebben na de grote lunch nog steeds zin in veel avondeten, integendeel tot de Nederlanders. De ochtend erna gaan we ontbijten. Een heel bijzonder ontbijt, namelijk chocolade melk met kleine croissantjes, cakejes en chocolade koekjes. Voor ons is het als snoepen maar voor de Spanjaarden is het heel normaal om met deze zoetigheden te ontbijten. De lunch bestaat uit een klein broodje met Serrano ham. 's Avonds eten we weer met z'n alle, het diner bestaat kleine hapjes. De dagen daarop is het eten elke dag eigenlijk hetzelfde.

Tags: tapas